Invitere selvforvaltende personale

“Behandle mennesker, som om de var, hvad de burde være, og du hjælpe dem til at blive, hvad de er i stand til at være.” Goethe to hundrede Ã¥r siden, Johann Wolfgang Goethe, tysk digter og filosof, forstod at inspirere og interagere med andre: genkende bedst i dem og reagere pÃ¥ disse positive forventninger. Dette tager bevidst indsats og konstant Ã¥rvÃ¥genhed for at være selvbevidst af vores handlinger. Og vi skylder vores medmennesker intet mindre. Vellykket tilsynsførende leve denne følelse dagligt i deres forbindelser med deres medmennesker. De tror pÃ¥ den grundlæggende godhed af mennesker og handle bevidst deres tro pÃ¥ hver kontaktperson, hver dag. Disse medarbejdere guide dem med hvem de arbejder mod selvværd, selvtillid og selvbestemmelse.

Effektiv vejledere, dem, der udvikler medarbejdere, der er tillid til, produktive og stabil, hjælpe dem til at blive, hvad de er i stand til at: selvforvaltende, produktive og betroede. Dette kræver en kombination af bedst af “bløde” færdigheder, eller hvordan vi behandler mennesker og “hÃ¥rde” kompetencer, eller hvordan vi engagere og støtte deres kapaciteter.

Vejledere er stærkere i en af disse færdigheder end i en anden, men de bedste tilsynsførende bliver god til bÃ¥de og gøre en bevidst indsats mod en balance. Følgende ABC gøre en øjeblikkelig og mÃ¥lbare forandringer pÃ¥ arbejdspladsen. AS og B’s, handle og tro, er de bløde kompetencer i praksis og C eller coaching, beskæftiger de hÃ¥rde færdigheder.

Andersens & B’s: handlinger og overbevisninger

Syv tilbage til grundlæggende overbevisninger, som hjælper os behandle mennesker som Goethe beregnet:

Mennesker er vigtige og fortjener respekt.

Almindelige mennesker kan udføre ekstraordinært.

Folk fortjener at have tillid til.

Folk er god og ønsker at gøre et godt stykke arbejde.

Folk er selvmotiverende.

Det er vores job at hjælpe andre til at vokse og blive “stjerner”.

Tilsyn med er en ydmygende oplevelse.

Var det din mor, som sagde, handlinger taler højere end ord? Vores overbevisninger diktere vores handlinger, men de fleste af os har for travlt til at virkelig tage hver af disse og holde dem op mod lyset, inspicerer deres hver attribut og magt. Vi gør forretninger som sædvanlig uden revurdere vores almindeligt accepteret adfærd overfor medarbejdere. Vores handlinger utvetydigt manifestere positive overbevisninger? Vores handlinger viser, at vi mener, at personalet er troværdig, eller må vi låse op vores forsyninger? Vi lade som om, frontline personale er den vigtigste arbejder i vores organisation, fordi de gør det arbejde, som virksomheden er betalt, eller Afbryd vi et møde med dem for at tage et opkald eller gør dem vente for os at nå frem til en aftale? Vi svæve over deres arbejde eller fornærme dem med ubetydelige gaver eller rejser? Vi genkende dem for deres daglige indsats eller takke dem for at være på deres arbejde, så vi ikke behøver at gøre deres job på en given dag? Vi uddanne dem i den forretningsmæssige side af virksomheden og bede dem om deres mening store beslutninger? Disse bløde færdigheder og handlinger gør forskellen mellem human eller barske arbejdspladser, mellem chefer som personale vil være loyal eller chefer, der ansatte planlægger at forlade. Alle handlinger formulere vores overbevisninger.

C: træner som leder, leder og vejleder

Arbejdspladsen coach fungerer som leder, manager og tilsynsførende for at støtte og fremkalde enestÃ¥ende ydeevne. Hver af disse tre roller har forskellige funktionsmÃ¥der, hensigt og formÃ¥l. Træner som leder: lederen formidler filosofi for at skabe og understøtte pleje-fuld personale. Filosofi er den eneste vejskilt at give vejledning i uventede situationer. Hver coach skal føre af bibringe filosofi. Kraftigt anmode & svare pÃ¥ “hvorfor” spørgsmÃ¥l sÃ¥som, hvorfor eksisterer virksomheden? Hvorfor verden og vores samfund har brug for os? Hvorfor vælger vi at deltage i denne bestræbelse? Hvorfor skal vi gøre noget denne mÃ¥de i stedet for pÃ¥ den mÃ¥de? Hver enkelt af os ønsker at stræbe efter et højere formÃ¥l. At være en del af noget større end os selv opfylder vores ønske om at tilhøre og giver os en vigtig plads hvor vi kan gøre en forskel i denne verden.

Coach som manager: manager formidler viden til at skabe og støtte medarbejdere, der er sind-fuld og power-fuld. Træner i rollen som manager svar pÃ¥ “hvad” spørgsmÃ¥l. Hvad er vi i? Hvad gør vi for at opfylde vores formÃ¥l? Hvilken forskel gør vi til vores kunder? Hvad er vores mÃ¥l? Hvad er vores forventede kunde resultater og forretningsmæssige mÃ¥l?

Coach som vejleder: vejlederen indfører struktur til støtte for personale, der er succes-fuld. Coach som vejleder svar “hvordan” spørgsmÃ¥l: Hvordan kan vi gøre for vores forretning? Hvordan opfylder vi vores mÃ¥l? Hvordan denne opgave eller aktivitet udføres, og hvordan kan jeg bevise det? Hvordan vil vi, nÃ¥r vi fÃ¥r det rigtige?

En god coach understøtter direkte pleje personale, som pleje-fuld, sind-fuld, magt-fulde og succes-fulde gennem formidling af viden, filosofi og struktur. Goethe gav os svar til at skabe humane menneskelige service arbejdspladser 200 år siden.

Handle, tro og træner din vej til at blive en vejleder der personale vil beundre og ønsker at arbejde med. Fokus på disse grundlæggende-ABC for at udvikle en solid team af dygtige, selvforvaltende og stabile medarbejdere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.